VÝBĚR DOMÁCÍ APARATURY
aneb odbornost laicky

Z několikaleté praxe v oboru návrhu a poradenství při výběru a sestavování domácí aparatury znám úskalí spočívající v uživatelově dezorientaci. Snaha o osvětlení a definování těchto úskalí mne vedla i k napsání tohoto článku. Jsem přesvědčen, že každému z Vás bude dobrým pomocníkem při racionálním nákupu této techniky ať už půjde o peníze, perspektivu, kvalitu a spolehlivost, či vše současně. Pro pochopení některých aspektů si dovolím použít výmluvných příměrů.

ÚSKALÍ 0 – Co vlastně chceme ?
Jedním z nejčastějších jevů při koupi domácího zařízení je ideová nevyjasněnost. Především pak kolize zájmů jednotlivých členů rodiny způsobuje při kolektivní účasti při výběru nejeden ruměnec od vzteku, zhrzení či všeobecného "trapasu", s dohrou doma. Samozřejmě bez jakéhokoliv nákupu. Pravda, probruslit mezi zájmem tatíka léta letoucí toužícího po dokonalé technické hračce a zájmem manželky peníze věnovat na dovolenou u moře není snadné. Zvláště když starší dcera trucuje kvůli kostýmu a teenager předpokládá koupi nejlépe 300 wattového mobilního zvukochrliče k vyražení dechu svému okolí. Tyto potíže nevyřeší ani článek, ani babka kořenářka. Doporučuji však ideově věc zvládnout před samotnou návštěvou prodejce.

ÚSKALÍ 1 – Kam to chceme?
Auto můžeme potřebovat k přepravě osob, zboží, do terénu, či k reprezentaci. Těžko však lze skloubit technické předpoklady dodávky se svižným elegantním sporťákem s výklopnými světlomety, se zvýšeným podvozkem do terénu, náhonem na všechny čtyři a možností nalodit i dědu s babičkou a psem na dovolenou na kolech. A se surfem. Z uvedeného vyplývá potřeba rozhodnutí, zda máme zájem o zařízení mobilní, lokálně přemístitelné v rámci bytu či zcela stacionární. Každé z nich má své výhody a nevýhody, ale skloubit je není možné. Takže: chceme to do karavanu, pod stan a na zahradu nebo do ložnice, kuchyně či obýváku ?

ÚSKALÍ 2 – K čemu to chceme?
Jedno z nejzáludnějších úskalí dává tušit nepřebernou řadu možností. K reprezentaci svého úspěchu. Ke sledování rozhlasového zpravodajství. Jako kulisu. Protože to má i soused. Kvůli domácímu kinu. A někteří dokonce i k poslechu hudby… Posledně jmenovaní posvěcují snahy generací vývojářů od phonografu T.A.Edisona. Těm se budeme věnovat prioritně.

ÚSKALÍ 3 – Kolik za to dáme?
Zde je především potřeba zmínit, že cena souvisí s kvalitou a výbavou zařízení přičemž ve skutečnosti jde o dva spolu naprosto nesouvisející faktory."Hodně muziky za málo peněz" je nerealizovazelný záměr. Přijměte to prosím jako nezvratný fakt. V opačném případě se dostaví v tom, či onom ohledu nepříjemné rozčarování. Neopominutelným cenotvorným kritériem je i volba výrobce. Podobně jako když vám nepadne konfekční oblek, ve kterém navíc běhá kdekdo, zajdete si ke svému krejčímu a ten Vám z vybrané látky i střihu ulije oblek na míru. Tak i firmy ortodoxně zaměřené na excelentní provoz svých zařízení investují především do vývoje a přístrojů samotných aniž by se mediálně zviditelňovali za mnoho peněz a prodražovali tak významně cenu svých výrobků. Takové přístroje pak s ohledem na pečlivost s jakou jsou v malých sériích vyráběny disponují i více než 5-ti letou zárukou. Notoricky reklamně agilní firmy takové výrobky neprodukují. Ty mají zájem o masový úspěch se statisícovými výrobními sériemi, za přispění nákladné reklamní kampaně, než budou do roka nahrazeny novými statisícovými sériemi s novými neméně nákladnými reklamními kampaněmi. Nás interesují přístroje, které nejsou nahrazovány, ale vyvíjeny. A to vzhledem k už tak vysoké jakosti nepostřehnutelně. Jejich hodnota je stejně trvalá, jako koupě koncertního křídla PETROF. Nelekejte se proto značek, o nichž jste nikdy neslyšeli. Absence reklamy pracuje v zásadě pro Vás. Neplatíte ji ! Pro ilustraci je vhodné si na tomto místě položit otázku, zda si chcete koupit výrobek nebo zaplatit reklamní kampaň. Stejně jako ve spoření, tak i při nákupu se vyplácí koncepčnost. Proto můžeme s otázkou ceny pracovat i dílčím způsobem. Zařízení je možno nakoupit i po částech dle Vašich potřeb a momentálních možností s vědomím, že platíte pouze funkce, které využijete a v kvalitě umožňující zařízení léta rozšiřovat v souladu s vývojem svých potřeb, vývojem technologickým i finančním vývojem v domácí pokladně.

ÚSKALÍ 4 – Všechno hned, nebo s koncepcí?
Základem pro budoucí zvukový systém je zesilovač a reprosoustavy. Tyto budeme potřebovat vždy ať už se rozhodneme pro jakýkoliv zdroj signálu (DVD, tuner, CD, či MD). Tato zařízení mají 90% podíl na výsledné kvalitě zvuku. Dům s ošizenými základy nezachrání nákladná okna ani vybavení. Stejně tak i Váš budoucí systém bude při podcenění těchto základů špatný bez ohledu na cenu a kvalitu všeho dalšího. Mějte na paměti: ŘETĚZ JE TAK PEVNÝ JAKO JEHO NEJSLABŠÍ ČLÁNEK ! Investujeme-li do základů, v klidu a kdykoli můžeme cokoliv dokoupit bez vážnějších obav. Postupné budování domácího zvuku navíc umožňuje koupit pouze to, co opravdu mít chceme a k potřebě toho či onoho dozrát bez zbrklosti. Často se setkávám s prosbou někdejších zákazníků, zda by nebylo možno jejich zařízení prodat za polovic, protože jeho větší část vůbec nepoužívají…Raději by si pořídili přenosný přístroj pro děcka a na chalupu, a domů něco pořádného jenom s "cédéčkem" ke kvalitnímu poslechu. Vyšlo by je to na stejné peníze při vyšší variabilitě. Nakonec děcka si mohou natáčet na jezevčíka z domácího CD přehrávače...

ÚSKALÍ 5 – Jakou kvalitu?
Rodina je interaktivně se ovlivňující společenství s předpokladem, že ten nejvíce hudbymilovný člen svým zájmen "nakazí" i všechny ostatní. Proto je vhodné situovat výběr kvality právě na muzikálně a kulturně nejnáročnějšího účastníka rodiny. Za dobu své praxe jsem měl příležitost poznat desítky rodin, které ke kvalitní hudbě dovedla kvalitní technika. Dalším aspektem při určení požadované kvality je otázka: co budeme poslouchat ? S výjimkou popu a některých odrůd rocku jsou všechny ostatní žánry citlivé na kvalitu. Co je možné slyšet a jak, je možné posoudit při návštěvě poslechového studia, která by v případě váhání měla rozhodnout.Vlastní konfrontaci nenahradí ani článek, ani doporučení známého. Nezapomeňte: ROZHODUJÍCÍ JE VÁŠ SLUCH A VÁŠ POCIT !

ÚSKALÍ 6 – Co nejdřív a co potom?
Na tomto místě je nejcennější si uvědomit, že důležitost jednotlivých komponentů je ve stejném pořadí jako audiořetězec "pozpátku":1.Poslechový prostor, 2. Reprosoustavy, 3. Kabeláž k reprosoustavám, 4. Zesilovač, 5. Kabeláž od zdroje signálu, 6. Zdroj signálu, 7. Nosič signálu.

ÚSKALÍ 7 – Klam reklamy, legend a mýtů !
Skutečným nebezpečím pro nákup domácí aparatury je naslouchání přetrvávajícím "legendám pseudoodborníků", stejně jako podléhání masmediálně vedeným reklamním kampaním toho, či onoho výrobce. V následujícím závěrečném odstavci si některé z nich probereme ve vztahu k předchozímu sedmeru článků audiořetězce.

1. Poslechový prostor je významným kritériem výsledné kvality zvuku. Pro ilustraci je vhodné si představit, jak by asi hrála sebedokonalejší aparatura v potrubí… Z uvedeného příkladu vyplývá důležitost akustiky poslechového prostoru. Ti, kteří si vysněný dům teprve projektují, by neměli opomenout upozornit svého architekta na nutnost přihlédnutí k potřebám následného ozvučení té, či oné místnosti a následně spolupracovat s akustikem. Ten ve spolupráci s Vámi, nebo architektem doporučí například použití textilií v interiéru ke změkčení akustické tvrdosti vašeho poslechového prostoru, nebo navrhne speciální tlumící obkladový materiál, který je vyráběn v takové škále dekorů, že tato úpravu může sama o sobě být nepřehlédnutelným dekorativním činitelem místnosti. Není to žádná novinka. Už v dřevních dobách byla projekce staveb určených jako shromaždiště vedena snahou o akustickou architekturu. Vás, kteří provozujete zařízení v již zabydleném normálně zatlumeném obytném prostoru bude především zajímat eliminace přenosu vibrací (rezonancí reproduktorů) na okolí. K tomu jsou určeny stojany pod reprosoustavy opatřené hroty. Součet styčných ploch je při použití 4 stavitelných hrotů roven cca 4mm2. Tak malá styčná plocha výrazně eliminuje možnosti rezonance. Nechť Vás nepřekvapí, že do dutých stopek dobrých stojanů pod repro se sype písek. Ten podpoří účinek hrotů tak, že mluvíme o akusticky inertním stojanu. Žádejte stojany, jejichž konstrukce je chráněna průmyslovým vzorem. Dražší nejsou, mnohdy právě naopak, ale máte jistotu, že vlastnosti jejich konstrukce byly měřeny a shledány vyhovujícími. To znamená, že plní co mají. V případě sloupových reproskříní jsou k mání podobné samolepící stavitelné kužílky včetně podložek bránících poškození podlahové krytiny mnohdy doplněných elastomerem či hydraulickými "polštářky". Varujte se umístění reprosoustav do nábytku! Soustavy se zadní bassreflexovou hornou nemohou být ustaveny blíž než minimálně 60 cm od svislé pevné konstrukce – tedy zdi. Mé doporučení je 1m ! Vlastní experimenty jsou však možné.

2. Reprosoustavy jsou faktickým "výrobcem" zvuku a tudíž nejožehavějším tématem akustiky. Málokdo ví, že vyrobit jakostní reprosoustavy je proti výrobě aparatury "rudolfínská alchymie". Proto bude na místě se připravit na to, že reproduktory Vás přijdou na dvojnásobek ceny zesilovače. Tato investice je však nenahraditelná čímkoli jiným. Vyhýbejte se reproduktorům, které nejsou opatřeny masívním šroubovacím vstupním terminálem pro kabeláž. Čouhající dvojlinka ze zadní strany skříně je prvním viditelným varováním před "aušusem" bez ohledu na to, jak je zbytek naparáděný. Myslete na to, že:BEDNY JSOU NA POSLOUCHÁNÍ a pak teprve (po manželce a obrazu z Díla) na koukání !!! Dalším dilematem je "kolikapásmové" ?! Lživé omílání, že třípásmové jsem každodenně připraven vyvracet komukoliv jak technicky, ekonomicky i poslechově. Téměř totéž platí v případě rozhodování mezi regálovými a sloupovými. Obecně je známo, že když dva dělají totéž, není to totéž. Zodpovědně konstruovaná ozvučnice dvoupásmové regálové soustavy dokáže mnohdy nechat sloupové třípásmovky držet černého Petra. Otázkou, kterou v souvislosti s reproduktory slyším i v noci je: jaký mají výkon? Takto položená otázka a případná odpověď na ni je do nebe volajícím blábolem. Mj. tak je možné poznat člověka, se kterým je lépe tento rozhovor ukončit nevyjímaje prodavače v rádoby odborných prodejnách. Akustický výkon reprosoustavy je dán nominálním výkonem zesilovače a jmenovitou citlivostí reproduktoru v dB/1Wm v závislosti na její efektivní impedanci. Doposud jsme komentovali pouze hluk. Jakost přednesu však spočívá především ve vyrovnanosti frekvenční charakteristiky, zkreslení, dělícím kmitočtu výhybky, její mechanické konstrukci a elektrické strmosti, tuhosti a tlumení ozvučnice, použití bass-reflexu vpředu či vzadu, materiálu a tvaru jeho nátrubku, a ještě asi "47" důležitých momentů…Jistá a pro vás podstatná je nutnost reprosoustavy pořizovat výhradně spolu se zesilovačem a naopak. Jistě se mnou budete souhlasit, že Lamborgini Diablo má skvělou převodovku, Porsche 924 vynikající podvozek a Rolls-Royce luxusní karoserii s interiérem. Přes to všechno není možné tyto věci spojit v jedem celek. Stejně tak nelze sebelepší soustavy spojit se sebelepším zesilovačem bez ohledu na jejich vzájemnou slučitelnost !

3. Kabeláž k reprosoustavám je něco jako přívodní potrubí. Představíme-li si na jedné straně zesilovač v podobě vodní nádrže a na straně reproduktorů žíznící město se 100.000 obyvateli, každý pochopí, že není možné z úsporných důvodů provést přívod hadičkou k filtru do akvária. Podobné je to i s průřezem vodičů. Stejně jako volíme při stavbě či rekonstrukci domu plastovou vodoinstalaci, která se nezanáší vodním kamenem, tak i u vodičů záleží na jejich materiálu a čistotě. Vodoinstalaci před obezděním izolujeme stejně jako kabeláž. Přičemž materiál k tomu určený má specifické vlastnosti. Má jej chránit před mechanickým poškozením stejně jako proti vnějším neviditelným vlivům. U anténních svodů je samozřejmostí použití koaxiálního kabelu, chránícího Vás před prskáním obrazu vlivem elektromagnetických polí, která nás na každém kroku obklopují. Totéž ale platí o kabeláži k reprosoustavám! Dalším příkladem by mohl být tepelný kanál s centrální sídlištní kotelny, kde je přívodní horká voda do vašeho topení pečlivě izolována, aby se tou, která se vrací zpět neochladila. Tak se ovlivňují i dva vodiče Vaší kabeláže. A je proto nezbytné dbát o dokonalou izolaci každého zvlášť. Elektrofyzikálních a konstrukčních vlastností určujících způsobilost k dokonalému vedení signálu do Vašich soustav je ale o mnoho více a jejich popisování samo o sobě je vědeckou disciplínou. Z uvedeného vyplývá, že špatným kabelem můžete znehodnotit zvuk celé své nákladné aparatury. Vliv kabeláže na reprodukci zvuku je tak značný, že obchod s ní se stal nadmíru lákavým pro stovky spekulativních výrobců. Trh nabízí i v rádoby odborných obchodech pestrou škálu kabelů komerčně poutavého provedení ignorujících však to podstatné. Věřím, že budete sami při návštěvě poslechového studia udiveni změnou zvuku téže aparatury při výměně kabelů za námi odskoušené a doporučované typy. Překvapením pro mnohé bude asi i skutečnost, že některé laciné kabely hrají lépe než krásné a nákladné opatřené visačkou renomovaného výrobce. Ale bez vlastní zkoušky v poslechovém studiu nelze předem vyřknout rezultát. Podobně jako při koupi jiných komponentů domácí aparatury je vhodné si nechat provést návrh odborníkem na celou sestavu. Složitost dokonalého vyladění domácí aparatury lze bez uzardění srovnávat s nutností stavět dům na základě projektu. Pouze v případě domů jsme tomu již uvykli… bohužel jiné "bastlíme" k vlastní škodě sami.

4. Zesilovač je neoddiskutovatelně srdcem celé domácí aparatury. Jakkoli fyzicky i mentálně zdatný jedinec se s  nedomykavostí chlopně a arytmií stává hendikepovaným, tak i Vaše zařízení nebude nic bez precizního zesilovače. Pro správnost výběru zesilovače je dobré znát, co je pro jeho dokonalou funkci nezbytné a co zbytné. Pak teprve může každý zvolit, kolik a jakých vymyšleností by chtěl v zesilovači mít. V neposlední řadě je třeba si uvědomit, že k reprosoustavám se může dostat jen ten zvuk, který zesilovač zesílí. Když skvělí insrumentalisté nastudují pod taktovkou proslulého dirigenta fascinující klasické hudební dílo, příjdou na řadu neméně erudovaní zvukaři, kteří po mnohdy týdnech zkoušek s typy a rozestavením mikrofonů dílo nahrají. Ve studiu pak za účasti dirigenta, hudebního režiséra, mistrů zvuku, střihačů a mnoha dalších snímek upraví k dokonalosti. Aby ani jeden byť sebeslabší zvuk nebyl ztracen. Tak vznikne master pro lisování CD. Aby vše co bylo pro dokonalost již provedeno nevyšlo nazmar, je nasnadě použití takového zesilovače, který vše rovnoměrně a harmonicky zesílí tak, aby nebylo rozdílu mezi samotnou účastí při nahrávání a reprodukcí. To je nejožehavějším tématem konstrukce zesilovače. Přimět všechny součástky skrývající se uvntř k věrné reprodukci trianglu i tympán, smyčců i trubek, kytar i cimbálu… A to nejen po stránce jejich hlasitosti, ale i barvy tónu, rychlosti změn, prostorovosti v hloubce i šířce. To vše tak, aby kastaněty byly rytmické a violy sametové… Zesilovače známé z pultů prodejen jsou vesměs integrované. Integrují v sobě několik přístrojů, které umožňují volbu zdroje signálu, regulují basy, výšky a hlasitost, čímž potírají práci všech těch, kteří správný harmonický průběh již určili, umožňují sledování dynamického průběhu signálu prostřednictvím indikátorů, přepínají výstupy, zapínají sluchátka, regulují stereo bázi, přepínají mono/stereo, komunikují s Vaším dálkovým ovladačem prostřednictvím bezdrátového vysílače a přijímače, v případě, že jde o receiver, tak i přijímají rozhlasový signál, dekódují informace RDS a vše navíc zobrazují na displeji. Mnohdy jde o ještě více funkcí. Zde je dobré vyslovit otázku, "jak by se Vám líbil vysavač, mixér, fén a mlýnek na kávu v jednom pouzdře?". Technicky je to možné, ale slogan, "4 v jednom" s úsporou za 3 motory by Vás stejně asi nepřesvědčil. Tak je to i v případě zesilovače k jakostnímu poslechu hudby. Za úvahu nesporně stojí i to, zda tyto funkce vůbec potřebujeme. Technika, kterou se zabýváme především, je promyšleně sofistikovaná. Obsahuje pouze to, co je nezbytné pro excelentní zvukový přednes. Je označována High End. Jak sám název napovídá, je téměř nemožné ji vzhledem k fyziologii slyšení zdokonalit. To se týká především zesilovačů samotných. Jejich konstrukce je zcela bezvýhradně určena k věrnému přednesu zvuku. Nic víc a nic míň. Proto takový zesilovač upoutá spíše jako tajemná skříňka. Neobsahuje totiž žádné ovládací prvky. Podobně jako závodní automobil není vybaven stahovací střechou, stereopřehrávačem, klimatizací a koženými sedačkami, ale dokonalým podvozkem, vyladěným motorem a dobrým obutím, tak i high-endový zesilovač to "málo", které skrývá pod kapotou je vrcholem technologie a konstrukce dneška už i tak pracující na hranicích možností fyziologie slyšení. Takovým zesilovačům říkáme koncové či výkonové. K ještě větší dokonalosti lze dospět jejich dělením. Tzn, že zesilovače jsou dva a to vždy jeden pro každý kanál. Říkáme jim monobloky. Tyto je možné v případě potřeby osazovat i do systémů domácího kina. Takové, které disponují možnostmi monobloků, přičemž jsou integrovány po dvou do jednoho chassis, nazýváme bi-mono-aurální.

5.Kabeláž od zdroje signálu je co do náročnosti konstrukce a požadavků na ni kladených obdobou kabeláže silové, kterou jsme již popisovali. Její náročnost v porovnání se silovými kabely však roste přímo úměrně s poklesem napětí signálu. "Nabourat" proud řeky proudem ze zahradní hadice není možné. Avšak říční proud snadno změní směr bočního přítoku. Proto v případě interkonektů extrémně záleží na jejich konstrukci, materiálové čistotě a ochraně před sebemenšími napěťovými účinky zvnějšku. Vzhledem k mikronapětí, které zde signál má není zanedbatelný ani vlastní odpor káblíků. Proto volíme co možná nejkratší spojení od zdroje signálu k zesilovači. Samozřejmostí je koaxiální provedení. Běžné černé dvoulinky s plastovým zapouzdřením CINCH konektorů mohou nechtěně posloužit ve spolupráci s citlivým zesilovačem jako anténa pro příjem středních vln…

6. Zdroje signálu mohou být analogové a digitální. Vzhledem k faktu, že opisování analogových zdrojů signálu by dnes připomínalo exhumaci, budeme se výhradně zabývat zdroji digitálními. Nutno však zmínit, že ortodoxní puristé zapřičiňují jistou klubovou reminiscenci gramofonu. Nedá se však očekávat její opětovný masový nástup. V případě tunerů, přijímačů pozemního rozhlasu však ještě nějakou dobu budeme muset na digitál počkat. Náhradou magnetofonů se po dlouhém boji několika formátů de facto stal MD (Minidisc), který poskytuje uživateli stejnou míru komfortu jako obsluha CD přehrávače ovšem s nesčetnou škálou dalších zápisových, stříhacích, editačních a titulkovacích vymožeností. Jeho přednosti jsou natolik neoddiskutovatelné, že další srovnání zcela pozbývá významu. Opravdovým převratem současných zdrojů signálu je faktický příchod na trh formátu DVD (Digital Versatille Disc). Jde o plně digitální přístroj typu CD přehrávače nahrazující však současně videopřehrávač. Jeho nasazení v domácnosti již lze označit za vstup do multimediální oblasti. Jeho převratnost si dovolím přirovnat ke vzniku televize. Současně prodávané modely běžně disponují dekodéry prostorového zvuku v obou významných normách AC3 (Digital Dolby) i MPEG. Uvážíte-li jeho integraci několika audio i video zařízení v jeden digitální přístroj, pak při koupi není o čem diskutovat. A to i v případě ceny. Když přidáme možnosti využití a kapacitu DVD nosičů, tak….pochopíte, že před sebou máte nejperspektivnější vzdělávací a zábavní zařízení pro 3. Tisíciletí.

7. Nosiče signálu jsou stejně jako zdroje, analogové a digitální. Z těch, které "přežijí rok 2000" se má smysl zabývat pouze CD/DVD a MD. Zde je nadmíru důležité upozornit na jejich výslednou kvalitu. Jejich společným jmenovatelem je vyloučení mechanického otěru při snímání i záznamu. Tedy optické, bezkontaktní. To přináší výhodu totální neopotřebitelnosti se zárukou, že i po několika desetiletích budeme mít možnost snímek z tohoto nosiče přehrát bez jakýchkoliv známek opotřebení. Jejich skladovatelnost, kapacita a univerzálnost neposkytuje možnost radikální změny ani futuristicky uvažujícím vývojovým týmům. Co do vývoje, lze očekávat v následujících letech pouze možnost přepisování, či pořizování vlastních snímků uživatelem a to jak na CD, tak i DVD. V souvislostí s kvalitou všeho předchozího je i zde nutno zmínit kvalitu záznamu těchto nosičů. Samotný fakt použití digitálních laserových technologií však neeliminuje nedokonalost přípravy člověkem samotným. Bude-li špatná kapela, či špatný zvukař, bude špatný i finální výsledek byť i na CD. Dnešní dostupnost technologie spolu s tržními zákonitostmi neumožňuje kvalitativní cenzuru. Proto existují tzv. referenční vydavatelství, která jsou takto certifikovaná nezávislými porotami z celého světa. Taková referenční CD pak slouží při kvalitativních testech zvukových aparatur a k měřením a nastavováním akustických parametrů významných hudebních stánků. V neposlední řadě pak majitelům kvalitních domácích aparatur. A to především k poslechu excelentních nahrávek všech dominantních hudebních žánrů. Tituly těchto vydavatelství však nejsou distribuovány komerčním způsobem. Limitované série takových nosičů jsou k prodeji výhradně v síti registrovaných poslechových studií. De KABRÉ studio trvale rozšiřuje svoji nabídku právě takových nosičů. K poslechu koupi i objednávce zastupujeme Sheffield Laboratories, Reference Recording, Chesky Records a mnoho dalších. Plánujeme také nabídku vydavatelství Telarc Int. Corp Stejně jako audio CD, nabízíme i několik desítek vybraných titulů na DVD nosičích. V oblasti zábavných pořadů a úspěšných filmů se orientujeme na takové, které disponují možností volby českých titulků či českého dubingu, nebo jde o vydání českého filmu reedičně na DVD. U dokumentů, cestopisů a přírodovědných vybíráme k nabídce tituly obsahově, obrazově a zvukově nejsdělnější s důrazem na možnost sebevzdělávání.

Věřím, že Vám, kteří uvažujete racionálně o koncepční koupi kvalitního domácího zařízení byla předcházející stať k užitku. Není samozřejmě v možnostech takového článku popsat vše. Budete-li mít potřebu se dozvědět více, vidět a slyšet zařízení v činnosti, zavítejte k nám.

 

Těšíme na shledanou s Vámi u nás ve studiu

 

Břetislav Šimon, De KABRE multimedia systems
Meziříčská 176,   768 61  Bystřice pod Hostýnem
phone:   +420  573  378  991
mobil:    +420  604  200  451
e-mail : 
general@dekabre.cz

 

v Bystřici pod Hostýnem. v barokním domě u cesty na Valašské Meziříčí
Přivítáme Vás rádi kterýkoliv pracovní den od 9:00-19:00, nebo v sobotu od 9:00 -16:00 na základě telefonické dohody

---

 

 

   


© VHR & De KABRE, last change: 09 MAY 2003

NAVRCHOLU.cz